دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



فواید و عوارض پروتئین کازئین

پست های بیشتر از دسته ورزشی و تندرستی

پروتئین جزئی جدایی ناپذیر از عضله سازی و ورزش است، به نوعی که هر ورزشکاری سعی دارد میزان پروتئین بدنش را چه با تغذیه و چه با مکمل حفظ کند تا نهایت استفاده را از آن ببرد.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 3 ) بنچاق !
نویسنده : farid61 شماره پست : 28093 تاریخ انتشار : 1398/02/02
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : marlboro477 , reza2233 , aghilkooshki20 ,
پروتئین کازئین چیست؟

کازئین یک پروتئین لبنی کُند هضم است؛ این پروتئین به آرامی اسیدآمینه تولید می‌کند و برای همین خیلی‌ها قبل از خواب مصرفش می‌کنند تا به فرایند ریکاوری بدن‌شان در خواب کمک کرده و از تخریب سلولی بکاهند. مطالعات گوناگون نشان داده کازئین غیر از اینکه برای رشد عضلانی مفید است فواید بی‌شمار دیگری نیز دارد.

کازئین مانند پروتئین وی از مشتقات شیر است، شیر حاوی دو نوع پروتئین است: کازئین و پروتئین وی. کازئین، 80 درصد و وی 20 درصد از پروتئین شیر را تشکیل می‌دهند. کازئین به آرامی هضم می‌شود در حالی‌که پروتئین وی به سرعت گوارش می‌شود و این بزرگ‌ترین تفاوت بین این 2 نوع پروتئین است. کازئین مانند سایر پروتئین‌های حیوانی، منبع کاملی محسوب می‌شود.

یعنی تمام اسید آمینه‌های ضروری بدن برای رشد و ترمیم را تأمین می‌کند. کازئین همچنین حاوی ترکیبات متنوع بیواکتیو (مولکول‌های زیست فعال) و پروتئین است که منحصربفرد می‌باشد که برخی از آن‌ها برای سلامتی مفیدند.


تفاوت پروتئین وی و کازئین چیست؟

اولین تفان میان این دو شاید قیمت آن باشد، چون معمولاً کازئین گران‌تر است، چون کازئین از شیر گرفته می‌شود اما پروتئین وی از پسماند آب پنیر بنابراین قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. دویمن تفاوت مهم این در سرعت جذب است؛ همانطور که پیش‌تر توضیح دادیم، سرعت جذب پروتئین وی نسبت به کازئین بالاتر است و به نوعی مکمل مناسب برای قبل و بعد از تمرین پروتئین وی است. کازئین برای عضله سازی و چربی سوزی مفید است همانطور که پروتئین وی مفید است، تفاوت عمده در سرعت جذب و زمان مصرف است.


کازئین برای رشد عضلانی بسیار مفید است

بدنسازها و ورزشکاران دهه‌هاست که از این مکمل استفاده می‌کنند. کازئین مانند سایر پرتئین‌های حیوانی دارای اسیدآمینه‌های ضروری است که بدن به‌طور طبیعی قادر به تولید آن نیست. از همه مهمتر، کازئین مقادیر زیادی لوسین تولید می‌کند که آغازگر ساخت پروتئین برای عضلات است. اگر جزو آن‌هایی هستید که پروتئین را در مقادیر کم یا متوسط مصرف می‌کنید می توانید با انتخاب کازئین، به راحتی مصرف پروتئین‌تان را بالا ببرید.


پروتئین کازئین چربی سوزی نیز است

در مطالعه‌ای یک گروه که کازئین مصرف می کردند با دو گروه دیگر که یکی وی استفاده می کردند و دیگری که هیچ پروتئینی استفاده نمی‌کردند، مقایسه شدند. گروهی که کازئین مصرف می‌کردند نسبت به گروهی که وی مصرف می‌کردند، چربی سوزی بیشتری داشتند. کازئین باعث افزایش قدرت می‌شود

نتایج یک مطالعه در ماساچوست بیانگر این بود است: افرادی که مکمل کازئین مصرف کرده‌اند، قدرت عضلات پا، سینه و شانه‌ی آن‌ها نسبت به کسانی که فقط پروتئین وی مصرف کرده بودند، دو برابر بیشتر بود. به گفته محققان، دلیل افزایش قدرت مکمل کازئین توانایی ضد کاتابولیکی این مکمل است.


کازئین فواید دیگری هم برای سلامتی دارد

خواص آنتی‌باکتریال و تقویت سیستم ایمنی و کاهش فشارخون بالا کاهش تری‌گلیسرید خون به میزان 22درصد بعد از صرف غذا برخی از پپتیدهای موجود در کازئین، خواص آنتی‌اکسیدانی دارند و با رادیکال‌های آزاد مخرب، می‌جنگند. کاهش چربی


عوارض کازئین چیست؟

درستی این باور که مصرف زیاد پروتئین، مضر است بارها رد شده و مطالعات و بررسی‌های دقیق نشان داده که مصرف پروتئین برای افراد سالم، هیچ عارضه منفی ندارد. تنها استثنایی که وجود دارد در مورد آن‌هایی است که بیماری کبدی یا کلیوی دارند و لازم است مصرف پروتئین‌شان را محدود کنند. اگر شما روزانه 1 تا 2 اسکوپ کازئین مصرف کنید با هیچ عارضه جانبی قابل توجهی روبرو نخواهید شد، چه برسد به عوارض جدی و خطرناک.

گفته می‌شود بعضی‌ از افراد نسبت به کازئین حساسیت یا مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند که معمولاً به میزان خیلی کم در مکمل موجود است. برخی دیگر هم ممکن است با مصرف کازئین دچار نفخ یا سایر مشکلات گوارشی شوند اما این عوارض بستگی به فرد دارد. کازئین مانند پروتئین وی مشکلی برای مصرف انسانی ندارد و همانطور که گفته شد فواید درازمدتی نیز برای سلامتی دارد.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : پروتئین کازئین ، فواید پروتئین کازئین ، عوارض پروتئین کازئین ، کازئین ، پروتئین وی
 بنا به این مطلب، مصرف مواد طبیعی مانند شیر و ... با کیفیت بالا، پوتئین کازئین لازم را به بدن میرساند و اکثر ورزشکاران نیازی به مصرف پروتئین های مکمل های موجود در بازار با قیمت های بالا ندارند.
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت