دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



کراس فیت چیست؟

پست های بیشتر از دسته ورزشی و تندرستی

آمادگی بدنی نه تنها برای هدفی شناخته شده بلکه برای هدفی نامشخص، بله این شعار کراس فیت است. شاید تا به حال بارها اسم کراس فیت و تمرینات سخت آن به گوش شما رسیده باشد.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 3 ) بنچاق !
نویسنده : farid61 شماره پست : 28048 تاریخ انتشار : 1398/01/27
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : hoomanz , ns6200 , yaser ,
کراس فیت چیست؟

کراس فیت ورزشی مبتنی بر اهداف تناسب اندام است. هدف این رشته ورزشی به کار گیری همه‌ی اندام‌ها و تمرینی فراگیر برای کل بدن است. در واقع تمریناتی که امروزه در کراس فیت مورد استفاده قرار می‌گیرند، تمریناتی هستند که برای نیروهای ارتشی، دانشگاه‌های پلیس، بوکسورها و ورزشکاران رزمی استفاده می‌شوند تا آن‌ها را برای شرایط غیر منتظره آماده کنند.


فسلفه کراس فیت

فلسفه اجتماعی کراس فیت دست و پنجه نرم کردن با چالش‌های زندگی و حوادث ناشناخته است و اینکه چطور رنج و سختی را بپذیریم و بتوانیم از آن عبور کنیم. “کرگ گلسمن” بنیانگذار کراس فیت اولین شخصی است که این سیستم تمرینی را تعریف کرد.

او می‌گوید: بعد از بررسی همه‌ی ورزش‌ها و تمرینات فیزیکی از خودمان پرسیدیم چه مهارت‌ها و تغییراتی لازم است تا اجتماع را برای رویارویی با چالش‌ها آماده سازد، بنابراین منتخبی از تمرینات هر رشته را به صورتی منطقی در کنار هم قرار دادیم. در نتیجه تنوع تمرینی زیاد در کراس فیت باعث می‌شود، ورزشکار هر روز با یک چالش تازه روبرو شود یعنی تمرینات سخت در بازه‌ی زمانی کوتاه و با شدت بالا. شاید بپرسید دلیل این همه فشار چیست؟ ما می‌خواهیم از تمرین خود حداکثر نتیجه را بگیریم.


کراس فیت شامل چه تمریناتی است؟

برنامه‌های تمرینی کراس فیت شامل تمرینات هوازی، پلایومتریک انفجاری، ژیمناستیک، تمرین سرعت، استقامت، کار با وزنه و ورزش‌های دیگر است که می‌تواند توسط مربی در جلسه تمرینی ابداع شده و یا فقط از برنامه‌های روتین که به اصطلاح به آن WOD  می‌گویند، استفاده شود. این تمرین‌ها اجزای اصلی تناسب اندام را مورد هدف قرار می‌دهند.یک نمونه WOD می‌تواند به این صورت باشد: 20 دقیقه هر چند تکراری که امکانش بود، یا (AMRAP)

 100 متر دو
 Burpees     2
 2 ددلیفت 80 کیلویی 
 2 بارفیکس

AMRAP یعنی باید تمام تلاش‌تان را بکنید تا در زمانی که تعیین شده، هر چند دوری که می‌توانید، تمرینات لیست شده را انجام دهید.

با انجام کراس فیت بعد از مدتی تمام فاکتورهای آمادگی جسمانی، قدرت و استحکام عضلات، نیرو، سرعت و چابکی، به صورت چشمگیری افزایش می‌یابد. کراس فیترها عموماً به صورت همگانی در سوله‌هایی که به آن‌ها BOX می‌گویند، تمرین می‌کنند. جنبه‌ی اجتماعی کراس فیت برای همه‌ی کراس فیترها بیشترین اهمیت را دارد. همگانی بودن، محیط اجتماعی و تمرینات گروهی آن‌ها را تشویق می‌کند تا همدیگر را حمایت کنند و به یکدیگر انگیزه دهند تا به هر ترتیبی شده تمرین‌شان را به اتمام برسانند.

این تمرینات به هیچ عنوان ساده و راحت نیست. بیشترین فشار در بازه‌ی زمانی 45 دقیقه تا یک ساعت بدن شما را تقریباً برای همه‌ی شرایط ناشناخته آماده می‌کند. پس اگر قصد دارید کراس فیتر شوید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا سری به باکس‌ها بزنید و از نزدیک با چگونگی تمرینات آشنا شوید. در مجموع کراس فیترها از همه‌ی امکانات استفاده می‌کنند؛ تا بتوانند تمرینات شدید اینتروال را با استراحت‌های بسیار کوتاه با شدت بالا انجام دهند تا هم به نتیجه دلخواه برسند و هم بدنشان به‌ یک برنامه تمرینی عادت نکند.


نمونه تمرینات کراس فیت


نمونه اول: شامل 5 تکرار حرکت بارفیکس، 30 تکرار حرکت شنا سوئدی، 40 تکرار حرکت درازونشست و 50 تکرار حرکت اسکوات با وزن بدن است. این تمرینات به ترتیب انجام می‌شوند و در انتهای آن 3 دقیقه استراحت می‌کنید.

نمونه دوم: 100 تکرار حرکت بارفیکس، 100 تکرار حرکت شناسوئدی، 100 تکرار درازونشست، 100 تکرار حرکت اسکوات با وزن بدن. این تمرینات نیز پشت سر هم انجام می‌شوند، اما اگر بدن شما این آمادگی را ندارد، می‌تواند با وقفه‌های کوتاه انجام دهید.

نمونه سوم: دویدن به طول یک مایل (1/609 کیلومتر) به همراه 100 تکرار حرکت شنا، 100 تکرار بارفیکس سپس 300 تکرار اسکوات با وزن بدن، در پایان هر یک مایل دویدن انجام می شود.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : کراس فیت ، تمرینات کراس فیت ، فسلفه کراس فیت
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت