دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



توصیه‌های غذایی برای بهبود گردش خون

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

اگر گردش خون در رگ‌ها با اختلال مواجه شود، اتفاقات نامطلوبی در بدن رخ می‌دهد؛ مانند سردی دست و پا، تورم در پاها بخصوص قوزک پا، کرامپ‌های شبانه و... از همه مهم‌تر این‌که جریان خون مناسب از بروز انسداد عروق ناشی میشود.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 1 ) بنچاق !
نویسنده : behnam71 شماره پست : 28021 تاریخ انتشار : 1398/01/26
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : vashty ,
1-غذاهای تند و پرادویه میل کنید:

ادویه‌ها جزو منابع آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و نقش موثری در پیشگیری از بیماری‌های قلبی ـ عروقی دارند. این طعم‌دهنده‌های پرخاصیت جایگزین مناسبی برای تمام چاشنی‌های پرخاصیت و مهم‌تر از همه نمک است که یکی از عوامل افزایش‌دهنده فشار خون محسوب می‌شود. به تمام غذاهایتان ادویه و بخصوص فلفل بزنید. طرز تهیه چند غذای هندی، مکزیکی یا تایلندی را یاد بگیرید و از طعم تند آنها برای بهبود جریان خونتان استفاده کنید.


2-حبوبات در اولویت:

حبوبات حاوی میزان اندکی چربی‌های اشباع ‌شده‌اند و در عوض سرشار از فیبرهای غذایی هستند. در نتیجه کمک زیادی به کاهش میزان کلسترول و جلوگیری از رسوب پلاک‌های خون می‌کنند.


3-دانه‌ها و مغزهای روغنی به‌عنوان میان‌وعده:

چربی‌های اشباع‌ نشده موجود در آجیل‌ها برخلاف چربی‌های اشباع‌ شده برای کاهش کلسترول خون مفید هستند. مصرف دانه‌ها و مغزهای روغنی به ‌صورت روغن، کره یا آجیل انتخاب خوبی برای ارتقای سطح سلامت عمومی بدن است. این دانه‌ها و مغزها جزو منابع خوب پروتئین‌های گیاهی و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که برای سلامت قلب فوق‌العاده‌اند. می‌توانید یک مشت کوچک آجیل را به‌عنوان میان‌وعده میل کنید تا از خواص آن بهره‌مند شوید.


4-ماهی‌های چرب و امگا3 :

اسیدهای چرب امگا3 که در غذاهای دریایی وجود دارند، برای بهبود جریان خون، کاهش میزان تری‌گلیسیرید، کاهش فشار خون و ممانعت از تشکیل پلاکت‌های خونی موثرند. ماهی ساردین، ماهی آزاد، ماهی خال‌مخالی و ... جزو منابع خوب امگا3ها هستند.


5-سیر را دریابید:

نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد پتانسیلی که سیر به دلیل داشتن آلیسین برای کاهش فشار و کلسترول خون دارد و همچنین میزان بالای آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن، برای سلامت قلب فوق‌العاده است.


6-غلات کامل در اولویت:

غلات کامل (نان و پاستاهای تهیه ‌شده از آرد کامل و غلات صبحانه) حاوی فیبرهای غذایی هستند که علاوه بر بهبود عملکرد روده‌ها باعث ایجاد احساس سیری سریع و طولانی‌مدت می‌شوند. فیبرهای موجود در این مواد غذایی کمک زیادی به کاهش میزان کلسترول و قند خون می‌کنند.


7-میوه‌ها و سبزیجات سرشار از پتاسیم:

سیب‌زمینی با پوست، گوجه‌‌فرنگی، کدو و موز جزو منابع فوق‌العاده پتاسیم هستند. این ماده معدنی به کاهش فشار خون شهرت دارد. از آنجایی که تغذیه بیشتر افراد حاوی سدیم بیشتر و میوه و سبزیجات کمتری است، در نتیجه فشار خون‌شان نیز بالاتر است. برای مقابله با این مشکل باید تعادلی بین نسبت سدیم و پتاسیم بدن باشد.


8-ورزش کنید:

زمانی که ورزش می‌کنید جریان خون به‌طور قابل‌توجهی فعال‌تر و روان‌تر می‌شود. علاوه بر این ورزش‌ کردن باعث کاهش استرس، تنظیم فشار خون و کاهش کلسترول و قند خون می‌شود. در نتیجه لازم است برای بهبود جریان خون و افزایش سلامت قلب و عروق‌تان از فعالیت‌های جسمی غافل نشوید.


9-سیگار را ترک کنید:

حرف‌ زدن از مضرات مصرف دخانیات تکرار مکررات است، اما بهتر است تاکید کنیم که سیگار یکی از عوامل اصلی رسوب پلاک‌ها در رگ‌هاست و خطر ایجاد لخته‌های خونی را بالا می‌برد. همچنین باید بدانید که مصرف دخانیات حمل اکسیژن از طریق خون به سلول‌های بدن را با اختلال جدی روبه‌رو می‌کند.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : توصیه غذایی ، بهبود گردش خون ، گردش خون
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت