دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



مواد غذایی چاق کننده اما سالم!؟

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

بعضی افراد هم به طور کلی کمبود وزن دارند و برای اینکه سالم باشند و انرژی بیشتری بدست بیاورند به دنبال افزایش وزن هستند. یکی از مشکلات شایع که در راه اضافه کردن وزن بوجود می آید استفاده بیش از حد از غذاهای پر کالری و بی ارزش از نظر مواد مغذی است.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 7 ) بنچاق !
نویسنده : behnam71 شماره پست : 27934 تاریخ انتشار : 1398/01/21
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : Royal2018 , nima20009 , Bostodl , hoomanz , khodaismylove , ns6200 , ERERER ,
1-مغزدانه ها و کره مغزدانه:

مغزدانه ها سرشار از چربی بوده و کالری بالایی دارند. یک گرم چربی دارای نه کالری است، در شرایطی که یک گرم کربوهیدرات یا پروتئین تنها چهار کالری دارد. مغزدانه ها و کره مغزدانه ها گزینه های خوبی برای تقویت سلامت هستند زیرا سرشار از پروتئین، فیبر و چربی های سالم و همچنین ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی مختلف هستند. 


2-تخم مرغ:

ک تخم مرغ معمولی دارای 70 کالری است. 5 گرم چربی، 6 گرم پروتئین و مقداری کربوهیدرات. تخم مرغ میان بدن سازان غذایی محبوب است زیرا به راحتی میتوان تعدادی از آن را به وعده غذایی اضافه کرد و کالری اضافی دریافت کرد. پروتئین موجود در تخم مرغ برای ساخت عضله به بدن کمک میکند، چربی موجود در تخم مرغ منبع قابل توجهی از انرژی را برای بدن محیا میکند و همچنین میزان تستوسترون را افزایش می دهد. 


3-میوه های چاق کننده:

میوه ها حاوی قند طبیعی و سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها بوده که برای سلامت دستگاه گوارش و پوست بسیار مفید می باشند، در این بین بعضی از آن ها حاوی قند و کالری بیشتر بوده و برای افرادی که قصد افزایش وزن دارند مناسب تر است. میوه های چاق کننده عبارتند از: موز، آووکادو ، پاپایا، انبه، آناناس، طالبی، خربزه، هندوانه، گرمک و هلو


4-دانه های چیا:

دانه های چیا سرشار از کالری و مواد مغذی هستند. آنها نه تنها منبعی عالی برای فیبر محسوب می شوند، بلکه حاوی کلسیم، پروتئین، اسیدهای چرب امگا-3، روی، و مس نیز هستند. دانه های چیا ممکن است به کاهش فشار خون کمک کرده و به لطف چربی های سالم مانند آلفا لینوئیک اسید (ALA) و امگا-3 از خواص ضد التهاب برخوردار هستند.


5-میوه‌های خشک:

میوه‌های خشک همان میوه‌های معمولی هستند که آب‌شان را از دست داده‌اند. در نتیجه یک فنجان میوه‌ی خشک، 5 تا 8 برابر بیشتر از یک فنجان میوه‌ی تازه کالری دارد. یک فنجان انگور تازه 60 کالری انرژی دارد، در حالی که یک فنجان کشمش 460 کالری انرژی دارد.


6-لوبیا ها:

لوبیا ها غذاهای فوق العاده ای هستند که تقریبا تمام مواد مغذی که نیاز دارید را شامل میشوند. بیشتر انواع لوبیا تقریبا یک اندازه مواد مغذی دارند. به طور متوسط یک فنجان لوبیا شامل 225 کالری است. 15 گرم پروتئین، 40 گرم کربوهیدرات و همچنین سرشار از فیبر هستند. لوبیا ها انواع مختلفی دارند. لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، لوبیا سیاه و غیره. بیشتر لوبیا ها را به صورت کنسرو شده در فرشگاه ها پیدا میکنید.


7-سیب زمینی:

سیب زمینی کربوهیدراتی است که راحت هضم و جذب می شود و بهترین حالت برای مصرف به شکل آبپز است، بعد از آماده شدن سیب زمینی آنرا به شکل پوره درآورده مقداری روغن زیتون به آن اضافه و میل کنید، بسیار چاق کننده است!


8-شیر پر چرب:

شیر کامل و یا همان پر چرب حدود 60 کالری بیشتر از سایر شیرها و حاوی مقدار بیشتری ویتامین A، ویتامین D و به عنوان منبع مناسبی از کلسیم است، کلسیم برای سلامت دندان ها، استخوان ها و همچنین متابولیزم چربی ها ضروری است 2 الی 3 لیوان شیر در روز تامین کننده نیاز بدن به کلسیم است. برای طعم بهتر می توانید مقداری کورن فلکس، عسل و یا کاکائو نیز به آن اضافه کنید.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : مواد غذایی چاق کننده ، میوه های چاق کننده ، کلسیم میوه ها
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت