دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



خوراکی‌های مفید برای افراد عصبی

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

افرادی که در مدیریت احساسات خود دچار مشکل بوده و برای رسیدگی کارآمدتر به شرایط مختلف نیازمند تقویت اعصاب خود هستند، همواره به درمانی جدی و پیچیده نیاز ندارند و پاسخ ممکن است در رژیم غذایی آنها نهفته باشد.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 2 ) بنچاق !
نویسنده : behnam71 شماره پست : 27917 تاریخ انتشار : 1398/01/24
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : hoomanz , marlboro477 ,
1-سبزیجات:

سبزیجات، به طور عمده انواع برگدار سبز تیره، فواید بسیاری برای سیستم عصبی دارند. سبزیجات برگدار سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند. کاهو و شاهی آبی گزینه های خوبی هستند آراگولا نیز از ویژگی های خوبی بهره می برد اسفناج سرشار از ویتامین هاست و به سیستم عصبی کمک می کند


2-جو دوسر:

جو دوسر یکی از مغذی‌ترین غلات محسوب می شود. این ماده غذایی از محتوای فیبر و پروتئین زیاد بهره می برد. جو دوسر به دو روش بر سیستم عصبی انسان اثرگذار است: این ماده سطوح انرژی را تجدید کرده و با اضطراب و تحریک پذیری نیز مقابله می کند


3-مخمر آبجو:

مخمر آبجو که به نام مخمر مغذی نیز شناخته می شود از جمله بهترین مواد غذایی توصیه شده برای افراد عصبی است. این ماده سرشار از ویتامین های خانواده B است. همچنین، مخمر آبجو حاوی کلسیم، فسفات و مواد معدنی دیگر مفید برای سیستم عصبی است.


4-ریحان:

ویژگی اصلی ریحان ضد استرس بودن آن است. همچنین، این ماده غذایی به درمان مشکلات معده ناشی از وضعیت احساسی فرد کمک می کند. ریحان از ویژگی های ضد التهابی و ضد باکتری نیز سود می برد. شما می توانید این ماده غذایی را به روش های مختلف مصرف کنید


5-شکلات:

در این مورد، روی سخن ما متوجه شکلات تلخ با درصد کاکائو بیش از 70 درصد است. شکلات تلخ چیزی فراتر از یک شیرینی بوده و می توان آن را یک غذا محسوب کرد. شکلات تلخ از ویژگی های آنتی اکسیدانی بهره می برد که اثرات استرس را کاهش می دهد.


6-گردو:

گردو یکی از مغزهای خوراکی خوشمزه و مقوی است که از ویژگی ضد افسردگی بهره می برد. این اثر از مقدار قابل توجه اسیدهای چرب موجود در گردو که به تولید سروتونین کمک می کنند، سرچشمه می گیرد. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که سیگنال های شادی و رضایت را در بدن منتشر می کند.


7-کلم قرمز:

مشابه با بیشتر میوه جات و سبزیجات بنفش رنگ، کلم قرمز حاوی آنتوسیانین ها است. آنتوسیانین ها از بدن در برابر بیماری قلبی محافظت می کنند. کلم ذهن را پاکسازی می کند، که به کسب آرامش و حالت آسودگی کمک می کند. همچنین، کلم قرمز از ویژگی های ضد سرطان برخوردار است و با استرس مقابله می کند


8-به‌لیمو:

این گیاه یک آرامشبخش طبیعی است. به‌لیمو استرس را تسکین می دهد و به مبارزه با بی خوابی و اضطراب کمک می کند. به طور سنتی، افراد از این گیاه برای کمک به بهبود شرایط گوارش و دفع گاز استفاده می کنند.


9-سنبل الطیب:

سنبل الطیب به واسطه خواص آرامش بخش خود مشهور است. این گیاه با بی خوابی مقابله می کند و برای کاهش درد قاعدگی نیز موثر است.


10-گل ساعتی

استفاده از گل ساعتی می تواند به آرامش عضلات و اعصاب کمک کند. به لطف اثرات خود، این گل گزینه ای مناسب برای افراد عصبی محسوب می شود. عصاره گل ساعتی را می توانید در چای ها یا حتی آب پرتقال حل کرده و از فواید آن بهره‌مند شوید.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : خوراکی مفید ، سبزیجات ، افراد عصبی
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت