دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



تغذیه کودک دو ساله

پست های بیشتر از دسته تغذیه و آشپزی

اگر به کثیف شدن لباس‌ها و کمی ریخت و پاش اهمیت ندهید، دیگر خودش می‌تواند غذا بخورد و نشان دهد که به خوردن کدام یک از مواد غذایی، اشتیاق بیشتری دارد. تغذیه کودک دو ساله با دوره‌های پیشین رشد کمی متفاوت است.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 5 ) بنچاق !
نویسنده : farid61 شماره پست : 27912 تاریخ انتشار : 1398/01/19
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : marlboro477 , ns6200 , vashty , behnamyazarloo , yaser ,
تغذیه کودک دو ساله

فکر گیاه‌خوار کردن کودک را از سرتان بیرون کنید. رژیم غذایی وگان به سلامت کودک شما آسیب خواهد زد. او به ویتامین B12 موجود در گوشت، تخم‌مرغ و لبنیات نیاز دارد و هیچ چیز به اندازه شیر و تخم‌مرغ در تامین نیاز بدنش به ویتامینD تاثیر خواهد دارد. کودک شما به مصرف ترکیبی از مواد غذایی ضروری نیاز دارد.

شیر کم‌چرب یا شیرخشک‌های غنی شده مخصوص این سن ( اگر می‌خواهید به او شیر پرچرب بدهید، حتما با پزشکش مشورت کنید.)
سایر محصولات لبنی (پنیر، ماست کم چرب، پنیر خامه‌ای،کره)
غلاتی مثل جو و گندم یا غلات غنی شده با آهن
نان، ماکارونی و برنج
میوه‌ها (اگر آلرژی غذایی خاصی نداشته باشد، محدودیتی در نوع میوه‌هایی که می‌خورد وجود نخواهد داشت.)
میوه خشک (خیسانده شده و نرم برای جلوگیری از خفگی)
سبزیجات پخته شده (اگر آلرژی غذایی خاصی نداشته باشد، محدودیتی در نوع میوه‌هایی که می‌خورد وجود نخواهد داشت.)
پروتئین (تخم مرغ، لوبیا، کره بادام زمینی، قطعات کوچک گوشت، مرغ، ماهی بدون تیغ)


چقدر غذا بخورد کافی است؟

در این سن کودکان نظرات مشخصی در مورد طعم‌ها و غذاها دارند و نمی‌توان بدون توجه به این نکته، از کامل بودن تغذیه کودک دو ساله مطمئن بود. سعی کنید فرزندتان تک‌غذایی بار نیاید اما به نظراتش در مورد استفاده از چاشنی‌ها یا کم و زیاد کردن میزان برخی از مواد غذایی (بدون حذف کردنشان) توجه کنید. با کمک این راهنما می‌توانید از کافی بودن غذای کودکتان مطمئن شوید:

یک تا یک و نیم فنجان شیر، یا 1 فنجان ماست، یا 30 تا 45 گرم پنیر  
90 گرم غلات
یک فنجان میوه
یک فنجان سبزیجات
60 گرم پروتئین


این نکات را فراموش نکنید

* تغذیه کودک دوساله هنوز هم نمی‌توانید شبیه تغذیه بزرگسالان باشد. درست است که نباید همه غذاهای کودکتان را له شده به او بدهید اما یادتان نرود که هنوز هم ممکن است تکه‌های میوه یا غذا باعث خفگی کودکتان شود. پس مواد غذایی که احتمال خطرساز بودنشان وجود دارد را ریز کنید.

* سعی کنید غلات و غذاهای کودکی که با آهن غنی شده‌اند را برایش تهیه کنید و با دادن پرتقال، گوجه فرنگی و توت فرنگی، ویتامین C بدنش را تامین کرده و به جذب بهتر آهن کمک کنید.

* نان سبوس‌دار، غلات غنی شده و دانه‌هایی مثل مغز تخمه آفتابگران در تامین نیاز بدن او به فیبر تاثیر خواهد داشت. پس جایی برای آنها در رژیم غذایی روزانه کودکتان باز کنید و از مناسب بودن تغذیه کودک دوساله خود مطمئن باشید.

* انتظار نداشته باشید که سرعت رشد کودکتان مثل ماه‌های قبل باشد. در فاصله دو تا سه سالگی، فرزندتان آرام‌تر وزن می‌گیرد و کمتر از قبل قد می‌کشد. در سال دوم زندگی، فرزندتان باید جمعا 2.5 کیلو وزن اضافه کند و 12 سانتی‌متر قد بکشد.

* کودک شما در این دوره رشد، بازیگوش است و میلی به خوردن حجم زیادی از غذا نشان نمی‌دهد. سعی کنید غذای کودکتان را کم‌حجم اما مقوی آماده کنید تا برای خوردنش مجبور به صرف وقت زیادی نباشد.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : تغذیه کودک ، تغذیه کودک دو ساله ، سلامت کودک ، تعذیه ، کودک
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت