دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



چرا خانم ها باید تمرینات پیلاتس را انجام دهند؟

پست های بیشتر از دسته ورزشی و تندرستی

شرکت منظم در کلاس‌های پیلاتس، تقریبا به همه، از شاگردهای مبتدی گرفته تا پیشرفته، سود خواهد رساند. اما چیزی که قابل توجه است، این است که پیلاتس، بخصوص برای خانم‌ها بسیار مفید است. اما چرا؟
گزارش تخلف دوست داشتم ( 1 ) بنچاق !
نویسنده : Mohammadreza0723 شماره پست : 27743 تاریخ انتشار : 1398/01/24
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : hoomanz ,
همه‌ی ما می دانیم که ورزش کردن مزایای زیادی دارد. به ما انرژی بیشتری می‌دهد، برای سلامتی ما مفید است، و کلید داشتن وزن متعادل است. ما اغلب، وقتی به ورزش کردن فکر می‌کنیم، تمرینی تمام عیار جلوی چشمانمان می‌آید، مثل دویدن با شدت بالا، دوچرخه سواری یا ورزش ایروبیک. ولی این موضوع ممکن است برایتان جالب باشد که یکی از موثرترین راه‌ها برای ایمن ساختن بدن، تمرینات پیلاتس است!

متدی که در پس تمرینات پیلاتس نهفته است، دهه هاست که در حال توسعه است. این تمرینات ابتدائا توسط رقاصان برای قوی کردن بدنشان استفاده می‌شد، چون هم بدون ریسک آسیب بود، و هم عضلات را قوی می‌کرد. تاکید پیلاتس، بر روی هم ترازی اندام‌ها، تنفس، و جریان حرکت برای بالا بردن انعطاف، هماهنگی و تعادل، ایجاد قدرت عضلات مرکزی بدن، و بهبود کنترل و استقامت بدن است.

خب بگذارید مهم ترین مزایای تمرین‌های پیلاتس را برایتان بشماریم.


ساخت ماهیچه‌های بلند و بدون چربی

پیلاتس برای افزایش قدرت عضلات، بدون بزرگ شدن آنها بسیار عالی است. تمرینات پیلاتس تمرکزشان بر روی وضعیت صحیح بدن و هم ترازی آن است، و هنگامیکه این تمرینات به بهترین شکل انجام شود، نتیجه‌ی آن بدنی زیباست.


جلوگیری از آسیب دیدگی، یا ریکاوری سریع‌تر بدن بعد از آسیب

با توجه به تجربه‌ی من بعنوان یک مربی پیلاتس، از انجام صحیح تمرینات پیلاتس هیچگونه آسیبی بوجود نخواهد آمد. در حقیقت، تمام کسانی که می‌خواهند برای اولین بار پیلاتس را امتحان کنند، کسانی هستند که این تمرینات را برای بازگرداندن قدرت خود بعد از یک آسیب دیدگی و یا بعنوان اقدام پیشگیرانه، انتخاب کرده اند.

بیشتر ورزشکاران، از طریق ورزش‌هایی همچون بدنسازی، فقط بر روی عضلات ظاهری بدن خود کار می‌کنند (ماهیچه های بزرگ)، در حالیکه با قرار دادن پیلاتس در برنامه‌ی خود، شما می‌توانید عضلات کوچک خود را نیز به کار گیرید. عضلاتی که به داشتن تعادل، بهبود کنترل عضلات مرکزی بدن، و تثبیت بدن کمک می‌کنند.


تقویت و استواری عضلات مرکزی بدن

هسته‌ی بدن شما تنها عضلات سیکس پک که در مقابل تنه و شکم شما قرار دارد نیست. عضلات مرکزی بدن شما، کل بخش میانی بدن که شامل عضلات شکم، مورب شکم، پشت کمر، دیافراگم، کف لکن و موارد دیگر است را تشکیل می‌دهد. بهترین نوع تمرینات عضلات مرکزی بدن، تمریناتی است که کل این عضلات را درگیر کند (مثل حرکت پلانک)، نه اینکه فقط به عضلات شکم توجه داشته باشد (مثل حرکت کرانچ).

تمرینات پیلاتس، به زیبایی و آهستگی به شما آموزش داده می‌شود، تا زمانیکه بدن شما بی عیب شود. با یادگیری اینکه ستون فقرات خود را در هم ترازی صحیح نگه دارید، به عضلات مرکزی بدن خود کمک خواهید کرد که موثرتر کار کنند.


تقویت کف لگن

خانم ها، متاسفم که باید این خبر را به شما بدهم، اما مشکلاتی مانند افتادگی مثانه بخصوص پس از زایمان، واقعی است. هیچوقت برای شرکت در کلاس‌های پیلاتس دیر نیست، اما اگر برنامه دارید تا در آینده بچه دار شوید، تمرینات منظم پیلاتس باعث تقویت عضلات کف لگن برای زایمانی راحت‌تر و هر لذتی که بعد از آن بوجود خواهد آمد، می‌شود. با اینکه تمرینات پیلاتس تاثیر کمی دارند، اما ایده‌ی خوبی است که مادرهایی که تازه زایمان کرده اند با یک متخصص توان بخشی پس از زایمان در خصوص زمان برگشت آنها به تمرینات و میزان انجام منظم تمرینات، مشورت کنند.


بهبود پوسچر بدن هنگام نشستن یا ایستادن

وقتی جوان تر بودم، مادرم همیشه به من می‌گفت «شانه‌ها پایین، شانه‌ها پایین»! او حتما منظوری داشت. طرز قرار گیری بدن هنگام نشستن یا ایستادن، رابطه‌ی مستقیمی با تمام مشکلات بدن دارد. مشکلاتی همچون کمر درد و حتی سردرد! بودن در وضعیت صحیح بدنی، به نفس کشیدن بهتر و وارد کردن موثرتر اکسیژن به بدن، کمک می‌کند. یک ساعت پیلاتس در هفته، آسیب مادام العمری را که وضعیت غیر صحیح به بدن می‌زند را از بین نخواهد برد، اما به بدن شما چگونگی نگه داشتن خود را دوباره آموزش می‌دهد، و به تدریج، کاهش نتایج منفی طولانی نشستن و خیره شدن به تلفن همراه را در پی دارد.


بهبود عملکرد

ما در تراز خنثی در قوی ترین نقطه مان هستیم، با این حال، اکثر مردم قادر به حفظ منحنی خنثی در پشت کمر خود نیستند. پیلاتس به شما می آموزد که چگونه بدن خود را در وضعیت خنثی، که می‌تواند در سایر زمینه های آموزشی شما نیز مثل بلند کردن وزنه مفید باشد، حفظ کنید. برای مثال حرکت ددلیفت یکی از محبوب ترین تمرین‌های قدرتی است، ولی در عین حال اگر ستون فقرات تراز نباشد، می‌تواند خطرناک‌ترین حرکت باشد.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : ورزش ، پیلاتس ، جوزف پیلاتس ، پیلاتس برای خانم ها
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت