دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



کلسترول خون چیست؟

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

در این مقاله انواع کلسترول خون را به شما معرفی میکنیم
گزارش تخلف دوست داشتم ( 4 ) بنچاق !
نویسنده : Mohammadreza0723 شماره پست : 27527 تاریخ انتشار : 1397/12/29
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : agastafa , vashty , ns6200 , ramezan ,
کلسترول خون به دو صورت است:

کلسترول بد یا LDL

اگر میزان کلسترول بد خون یا LDL (لیپوپروتئین با چگالی کم) در خون افزایش یابد، این کلسترول در دیواره رگ های خونی رسوب کرده و منجر به تنگ شدن و انسداد عروق می شود. این وضعیت می تواند انعطاف پذیری رگ ها را کم کرده و منجر به سخت شدن دیواره سرخرگ ها، تصلب شرایین، ایجاد لخته و در نهایت حمله قلبی و سکته شود.


کلسترول خوب یا HDL

کلسترول خوب یا HDL (لیپوپروتئین با چگالی زیاد) بر خلاف LDL مانع بروز حمله قلبی می شود. کاهش این کلسترول در خون می تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد. این نوع کلسترول با پیشگیری از رسوب LDL، از انسداد رگ ها جلوگیری می کند.

افزايش كلسترول خوب یا HDL برخلاف كلسترول بد یا LDL يك مزیت محسوب می شود. در حقیقت نکته مهم در مورد چربی های خون، نسبت HDL  بهLDL  است و  از آنجایی که افزايش  HDL  باعث بهبود اين نسبت می شود، خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهد.

تحقيقات  انجام شده در ژاپن نشان داد كه ورزش از جمله پياده روی، دوچرخه سواری يا شنا حداقل 2 بار در هفته به مدت 1 ساعت يا 4 بار در هفته به مدت 0.5 ساعت می تواند باعث افزايش HDL (كلسترول خوب خون) شود.

در اين مطالعه بيش از 1400 زن و مرد مورد بررسي قرار گرفتند. افراد به 3 گروه مختلف تقسيم شدند، گروهی كه طی هفته 3 يا 4 بار بين 0.5 تا 1 ساعت ورزش های مختلف هوازی انجام می دادند، گروهی كه ميزان ورزش هفتگی آنها كمتر از 1 ساعت بود و گروهی كه تقريباً هيچ ورزش و فعایت بدنی انجام نمی دادند. پس از 8 تا 12 هفته مشخص شد در افرادی كه ورزش منظم و مداوم انجام می دادند، افزايش نسبي HDL  در خون قابل ملاحظه بود و در دو گروه ديگر اين تغيير مشاهده نشد.

متخصصان معتقدند ورزش كردن حتی اگر فقط در اوقات بیکاری و فراغت افراد باشد، مثلا پیاده روی روزانه به مدت 15 دقيقه، يا به مدت 30 دقيقه 3 تا 4 بار در هفته می تواند تاثيرات بسيار مثبتی روی سلامتی افراد داشته باشد و از بیماری های قلبی- عروقی پیشگیری نماید. برای رسیدن به این هدف، علاوه بر ورزش، پیروی از یک رژیم غذایی سالم نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : کلسترول ، کلسترول خون ، انواع کلسترول خون
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت