دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



نکات مهم غلبه بر استرس

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

چگونه می توان با استرس مبارزه کرد و بر آن فائق آمد؟ چگونه می توان با کمک یک شیوه ساده، با بکار گیری عقل با استرس مقابله کرد؟ باید این حقیقت را بدانید که یک فرد معمولی تا 96 درصد بر استرس خود غلبه خواهد کرد باید بدانید چگونه بر استرس غلبه کنید.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 1 ) بنچاق !
نویسنده : Morteza8495 شماره پست : 27466 تاریخ انتشار : 1398/01/04
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : vahid62 ,
استرس چیست؟

برای این کار باید از هیچ تلاشی دریغ نکنید در واقع استرس مانند نیرویی می ماند که می تواند مفید یا مضر با شد مانند یک رودخانه که می توانیم با هدایت آب به نقاط مختلف باعث شکوفایی مناطق دلخواه شویم.اما وقتی رودخانه مهار نشود می تواند عامل خرابی مناطقی باشد.به این ترتیب می توان با کاهش نیازها و یا افزایش منابع،استرس خود را کاهش داد در حقیقت وقتی موفق به برقراری توازن میان تقاضا و منابع نشویم تمام اندام های بدن با پدیده ترس،مبارزه یا فرار واکنش می دهد.اما نکته بسیار مهم این است که آن چه استرس را ایجاد می کند نحوه ی تفسیر ما از حادثه و واکنش ما در برابر آن است:مثلا اگر در مورد اتفاقی واکنشم این باشد که بگویم چه فرقی می کند؟(یا به جهنم)آن وقت دیگر استرس نخواهم داشت.


 چگونه بر استرس غلبه کنید

کاری که باید در زندگی انجام داد این است که نباید اجازه دهیم استرس تبدیل به شیوه ای در زندگی شود که در این صورت به ما آسیب خواهد رساند زیرا علاوه بر تاثیر آن بر شیوه زندگی،با سلامت ما نیز یک ارتباط موثر دارد به طوری که تقریبا 75% تمام بیماری ها با استرس رابطه مستقیم دارند.  


دوری از افراد مضطرب

توصیه ای که باید جدی گرفت این است که  برخی افراد خود مستعد استرس هستند و برای شما در زندگی استرس ایجاد می کنند در نزد چنین افرادی بودن حکم مرگ و زندگی را دارد بهتر است از این افراد دوری کنید و پیشنهاد کنید که هنر آرام بودن و آرامش داشتن را بیاموزند.در این مورد باید بی رحم باشید،شما مجبور نیستید با همه مهربان باشید.


 تعادل در ساعت کاری

تمام تمرکز حواس خودتان را باید روی آرامش و زندگی آرام بگذارید.به لذت بردن از زندگی و زندگی آرام و سلامتی و با خود مهربان بودن توجه کنید یکی از راه های مبارزه با استرس این است که مقدار کارتان را کم کنید تا زمان زیادی در اختیار داشته باشید و مدیریت زمان را به دست بگیرید؛زیرا یکی از عوامل استرس زا انجام کار زیاد در مدت زمان محدود می باشد.


 کنترل کمال گرایی

همیشه برنده بودن را فراموش کنید همیشه زیبا بودن را فراموش کنید همیشه خوش تیپ بودن را فراموش کنید.چرا باید بهترین باشید؟چرا دومین یا سومین بهترین نباشیم؟اسنوپی را مثال می زنم که اغلب بدون استرس است او همیشه شاد است با دیدن آشنایان شاد می شود در تابستان و زمستان آفتاب می گیرد.همیشه سرو حال است تمام نیازهایش درغذا وعشق خلاصه می شود هیچ چیز دیگری برای او اهمیت ندارد.


 کنترل احساسات و واکنش نسبت به موضوعات ناخوشایند

در واقع بعضی اوقات ناخواسته با شرایط استرس زا مواجه می شوید به طور مثال چراغ قرمز در ترافیک یا جرو بحث با رئیس یا همسر،خرابی اتومبییل،پول خیلی کم،صورت حساب های خیلی بالا و عوامل دیگر استرس یک عامل درونی است.باید بدانید شرایط به خودی خود در ما ایجاد استرس نمی کند بلکه استرس را واکنش های شما ایجاد می کند در نتیجه استرس یک تنش درونی است.روی دیگر استرس شادی می باشد.البته این نکته بسیار حائز اهمیت است که وجود اندکی استرس حتی مفید نیز است در واقع همه نوع استرس بد و مضر نیستند،بلکه نگرش شما آن را خوب یا بد می کند.در واقع به لحاظ ذهنی برای همه چیز آماده باشیم حتی مرگ.هر چیزی باید روند طبیعی خود را طی کند برخی از مردم به رغم بی پولی در دوره ای از زندگی خود خیلی خوب از عهده کارها برمی آیند که این تنها به طرز تفکر آنها برمی گردد.


راهکارهایی برای کاهش استرس 

نگرش عذر خواهی

با غذر خواهی به طرف مقابلتان اجازه تحقیر کردن نمی دهید و لحظه های شادی را برای شما به بار می آورد.


 نگرش قدر دانی

مسلما در زندگی هر فرد کسانی وجود دارند که به او کمک می کنند تا به پیشرفت قابل ملاحظه ای برسند. اما معمولا آنها به دست فراموشی سپرده می شوند. سعی کنید کسانی که به شما کمک کرده اند را به یاد بیاورید و در استفاده از کلمه (متشکرم) 09بیش از اندازه امساک نکنید تا شاد زندگی کنید.


 نگرش کارتان را دوست داشته باشید

در صورتی که تمایل داشته باشید یک روز،یک ماه، یک سال و یا تا پایان عمر خود شاد باشید کارتان را دوست داشته باشید و از آن لذت ببرید.


نگرش مقایسه

هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید و تنها خود را با خودتان مقایسه کنید در این صورت شاد و راضی تر خواهید بود.


نگرش (مهم) در برابر (ضروری)

مشکلات را در نظر بگیرید و محروم نکنید اما فرصت هایتان را پرو بال دهید. کارها را اولویت بندی کنید و اگر مشکلی پیش آید می توانید در همان ابتدا آن را حل کنید اما پس از مدتی شاید حتی از دست ده ها نفر هم کاری بر نیاید.  


نگرش بخشش

ببخشید و فراموش کنید. ذهن ما هم می تواند بیاد بیاورد و هم می تواند فراموش کند بهتر است افکاری را که برایتان شادی می آورد نگاه دارید افکاری را که قلبتان را به درد می آورند را دور بریزید.


 نگرش تغییر

هرگز سعی نکنید کسی را تغییر دهید، خودتان را تغییر دهید.  


نگرش شروع به کار

به قول چینی ها سفر 1000 مایلی با برداشتن قدم اول آغاز می شود.بنابراین در هر وضعیت یا فرصتی که هستید فقط دست به کار شوید و کاری انجام دهید.  


نگرش پایین آوردن سطح توقع

فراموش نکنید هیچ کس بدون اجازه شما نمی تواند به شما آسیب برساند.فراموش نکنید بزرگ ترین لطمه ها را نزدیک ترین افراد به شما وارد خواهند کرد؛ بنابراین سطح توقع خود را پایین بیاورید؛ در این صورت شاد تر زندگی کنید.  


نگرش واکنش در برابر پاسخ

هنگامی که فردی ناخوشایند در جمع تان باشد که باعث ایجاد استرس در شما می شود به شرایط متفاوت و سناریوهای گوناگون بیندیشید.به طور مثال اگر فردی شما را اذیت کند از او بخواهید به موضوعی فکر کند.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : استرس ، راهکارهای استرس ، کنترل استرس
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت