دسته بندی محتوا
پست های اسپانسرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هابهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



جلوگيري از پوکي استخوان با وزنه زدن و پرش
پست های بیشتر از دسته ورزشی و تندرستی

بررسي‌هايي که بر روي مردان ميانسال انجام شده است، نشان مي‌دهد که ورزش‌هايي همچون پرش و وزنه‌ زدن باعث افزايش تراکم استخوان و جلوگيري از پوکي استخوان مي‌شود.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 2 ) بنچاق !
نویسنده : Mohammadreza0723 شماره پست : 25862 تاریخ انتشار : 1397/10/16
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : vashty , yaser ,
وزنه زدن به مدت 6 ماه باعث افزايش تراکم استخوان در مردان مي‌شود. با افزايش سن تراکم استخوان کاهش مي‌يابد و اين مساله منجر به ابتلا به پوکي استخوان مي‌شود. حدودا 2 ميليون مرد در آمريکا دچار پوکي استخوان شده‌اند و 16 ميليون مرد تراکم استخوان خوبي ندارند. تحقيقات انجام شده در دانشگاه ميزوري نشان داده است که انجام ورزش‌هايي همچون وزنه زدن و پرش به مدت 6 ماه باعث افزايش تراکم استخوان در مردان ميانسال مي‌شود. اين کار از پوکي استخوان جلوگيري مي‌کند.

مدير اين تحقيقات مي‌گويد: وزنه زدن باعث افزايش قدرت عضلات مي‌شود. تحقيقات کمتري درباره تاثير اين نوع ورزش بر تراکم استخوان انجام شده است. بررسي‌هاي اخير نشان داده است که انجام اين ورزش‌ها از کاهش تراکم استخوان بر اثر افزايش سن جلوگيري مي‌کند.در اين تحقيقات 38 مرد فعال ميانسال که وزنه مي‌زدند يا پرش انجام مي‌دادند مورد بررسي قرار گرفتند. اين افراد از مکمل‌هاي کلسيم و ويتامين D نيز استفاده مي‌کردند. محققان ميزان تراکم استخوان اين افراد را قبل و بعد از يک سال ورزش اندازه‌گيري کردند.

آن‌ها دريافتند که بعد از 6 تا 12 ماه انجام ورزش تراکم استخوان اين افراد افزايش يافت. تراکم استخوان لگن تنها در افرادي افزايش يافته بود که وزنه مي‌زدند.مدير اين تحقيقات مي‌گويد: استخواني که وزن تحمل مي‌کند قوي‌تر مي‌شود. ميزان فشار وزنه‌ها در طول زمان نيز بايد افزايش يابد تا تراکم استخوان بيشتر شود. استخوان بايد در ميان جلسات ورزشي استراحت داشته باشند تا واکنش مناسبي نشان دهند. ميزان خستگي و درد در افراد نيزز در طول يک سال به تدريج کاهش يافت.اين برنامه‌هاي ورزشي در خانه قابل انجام است و نياز به تجهيزات خاصي ندارد.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : پوکی استخوان ، وزنه زدن ، جلوگيري از پوکي استخوان ،
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید



تبلیغ با میترا نت