دسته بندی محتوا
پست های اسپانسرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هابهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



فواید شنا برای سلامتی
پست های بیشتر از دسته ورزشی و تندرستی

شنا علاوه بر اینکه ورزش آرامش بخشی است، فواید سلامتی زیادی نیز دارد. شنا کردن به طور منظم، برای هر کسی به خصوص افراد مسن اثرات مفیدی دارد مثل احساس جوانی کردن و جوان به نظر رسیدن. طی دو مقاله فواید شنا برای سلامتی بدن را برایتان می گوییم.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 7 ) بنچاق !
نویسنده : ns6200 شماره پست : 25181 تاریخ انتشار : 1397/09/14
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : hamed67 , mahvash , abc123 , Ghs19992000 , bargh , relation , Mohammadreza0723 ,
1- کار کردن بیشتر بدن با فشار کمتر شنا کردن، چیزی به شما تقدیم می کند که سایر ورزش های هوازی نمی توانند و آن هم عبارتست از: توانایی کار کردن بدن بدون تماس سخت استخوان های شما. وقتی بدن انسان در آب غوطه ور می شود، به طور خودکار سبک تر می گردد. وقتی تا کمر در آب فرو می روید، بدن 50 درصد وزنش را تحمل می کند؛ وقتی تا سینه در آب فرو می روید، 25 تا 35 درصد وزنش را تحمل می کند؛ وقتی آب به گردن می رسد، فقط 10 درصد وزن خودتان را تحمل می کنید و 90 درصد بقیه وزن بدن بوسیله استخر نگه داشته می شود. یعنی استخر، مکان مطلوبی را برای کار کردن عضلات سفت و مفاصل دردناک فراهم می کند، خصوصاً اگر چاق و یا مبتلا بهآرتروز مفاصل باشید.

انواع صحیح ورزش برای افراد مبتلا به آرتروز (آرتریت) عبارتند از: ورزش هایی که باعث کشش عضلات شوند، ورزش هایی که عضلات را قوی کنند و ورزش هایی که باعث تمرین هوازی شوند. شنا کردن در استخر هر سه نوع این ورزش ها را در بردارد.   اگر آب استخر گرم باشد، برای مبتلایان به آرتروز خیلی بهتر است، زیرا آب گرم، خشکی مفاصل را برطرف می کند و آن ها را شل می کند.   در حقیقت، آب درمانی و شنا برای مبتلایان به آرتریت روماتوئیدمفیدتر از سایر فعالیت های ورزشی است. طی هر حرکت به سمت جلو در طی شنا، بدن کش می آید که نه تنها باعث افزایش کارآیی بدن در آب می شود، بلکه موجب کشش بدن از سر تا انگشتان پا می گردد همچنین تحقیقات ثابت کرده است که ورزش های آبی مثل شنا، در بیماران مبتلا به استئوآرتریت عملکرد مفاصل را بهبود می بخشد و درد آن ها را کمتر می کند.

2- افزایش کشش و قدرت عضله شنا در مقایسه با سایر ورزش های هوازی، قدرت و کشش عضلات را بهتر افزایش می دهد.   به عنوان مثال فرد هنگام دویدن، بدن خودش را در هوا حرکت می دهد، ولی در ورزش شنا، فرد خودش را در آب جلو می برد. چگالی (تراکم) آب 12 برابر هوا است.   در نتیجه هر حرکت دست و پا در طی شنا، یک ورزش مقاومتی می شود. باید بدانید که ورزش های مقاومتی، بهترین راه افزایش کشش و قدرت عضلات هستند.   همچنین ورزش شنا برای استحکام استخوان ها به خصوص در زنان یائسه مفید است.

3- بهبود انعطاف پذیری بدن بر خلاف وسایل ورزشی موجود در سالن ورزشی ژیمناستیک که هر بار روی یک قسمت بدن اثر دارند، ورزش شنا باعث حرکت تمام قسمت های بدن می شود و در نتیجه مفاصل و رباط ها را نرم و انعطاف پذیر می کند. دست ها، باسن، پاها، سر و ستون فقرات با شنا کردن در آب حرکت می کنند و می چرخند.   علاوه بر این، طی هر حرکت به سمت جلو در طی شنا، بدن کش می آید که نه تنها باعث افزایش کارآیی بدن در آب می شود، بلکه موجب کشش بدن از سر تا انگشتان پا می گردد.

4- داشتن یک قلب سالم تر علاوه بر کشش عضلات قابل مشاهده مثل عضله ران، شنا کردن برای مهم ترین عضله داخلی بدن یعنی قلب نیز مفید است.   به دلیل اینکه شنا یک ورزش هوازی است، باعث تقویت قلب می شود. شنا نه تنها باعث بزرگ شدن قلب می شود، بلکه باعث پمپاژ بهتر خون توسط قلب می گردد. پمپاژ بهتر خون هم باعث جریان خون بهتر در سراسر بدن می شود. همچنین تحقیقات نشان داده است، ورزش های هوازی می توانند با پاسخ التهابی بدن که منجر به بیماری قلبی می شود، مبارزه کنند. انجمن قلب آمریکا می گوید فقط 30 دقیقه ورزش در هر روز مثل شنا کردن، خطر بیماری های قلبی عروقی را 30 تا 40 درصد در زنان کاهش می دهد.   به علاوه ورزش منظم هوازی، فشارخون بالا را کم می کند.

5- کنترل وزن بدن برخی افراد فکر می کنند که چون دمای آب خنک تر از دمای بدن است، کاهش وزن با یک ورزش آبی مثل شنا، مشکل است. ولی این عقیده اکنون رد شده است و معلوم شده که ورزش شنا، یکی از مهم ترین راه های سوزاندن کالری و کاهش وزن اضافی بدن است و برای کنترل وزن در حد مطلوب مناسب می باشد. البته میزان کالری که شما می سوزانید بستگی به فیزیولوژی بدن شما و شدت ورزشی که انجام می دهید، دارد، ولی به عنوان یک قانون کلی می توان گفت طی 10 دقیقه شنا کردن: شنای قورباغه 60 کالری، شنای پشت 80 کالری، شنای آزاد 100 کالری و شنای پروانه ای 150 کالری می سوزاند. برای افزایش قسمت کالری سوز ورزش شنا، فاصله بین تمرینات سخت شنا و استراحت کردن را در نظر داشته باشید. یک راه برای این نوع ورزش کردن است که 46 متر شنا کنید و 10 ثانیه استراحت کنید، سپس 5/91 متر شنا کنید و 10 ثانیه استراحت کنید، سپس 137 متر شنا کنید و 10 ثانیه استراحت کنید و به همین شکل تا سه مرحله ادامه دهید تا به 275 متر شنا برسید، البته با استراحت بین آن ها. وقتی به 275 متر رسیدید، این روند را برعکس کنید.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : فواید شنا ، فواید شنا کردن ، فواید شنا برای سلامتی ،
 ممنون.مرتب و جامع بود
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت