دسته بندی محتوا
پست های اسپانسرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هابهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



مقوی ترین و مغذی ترین خوراکی برای ورزشکاران
پست های بیشتر از دسته ورزشی و تندرستی

علت کم‌توجهیِ ایرانی‌ها به کره بادام‌زمینی چیست؟ ممکن است به‌خاطر عدم اطلاع مصرف‌کنندگان از فواید این خوراکیِ مفید و مقوی باشد؛ البته اگر اهل ورزش باشید به احتمال زیاد بار‌ها نام کره بادام زمینی را از هم‌باشگاهی‌هایتان شنیده‌اید.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 6 ) بنچاق !
نویسنده : ns6200 شماره پست : 25180 تاریخ انتشار : 1397/09/14
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : hamed67 , mahvash , solomon , bargh , relation , jtaqizadeh ,
در این مقاله قصد داریم تا شما را از تمامی فواید این میان‌وعده ورزشیِ خوشمزه آگاه کنیم ، کره بادام زمینی برای اولین‌بار به شکل تجاری، در سال ۱۳۶۳ در ایالات متحده آمریکا چشم به جهان گشود! با وجود این سن کم، مصرف کره بادام زمینی در آمریکا به قدری زیاد شده که می‌توانید با میزان کره بادام زمینی یک‌ساله این مردم، زمینِ کلِّ درّه گرند کانیون (۴۴۶ کیلومتر) را کره بمالید! جالب‌تر از همه اینکه جیمی کارتر و توماس جفرسون، دو رئیس جمهور آمریکا هر دو پیش از ریاست جمهوری‌شان به کشت بادام زمینی مشغول بودند. این محصول خوشمزه در دو نوع کرمی و کرانچی عرضه می‌شود و زنان و کودکان بیشتر طرفدار نوع کرمی آن هستند، در حالی‌که مردان، بیشتر از نوع کرانچی آن استقبال می‌کنند.

نگاهی کلی به محتویات کره بادام زمینی ویتامین E: آنتی‌اکسیدانِ مورد نیاز روزانه بدن که از سلول‌ها در برابر استرس محافظت می‌کند. منیزیم: منیزیم برای عملکرد عضلات مهم بوده و سلامت عضلات قلب را تضمین خواهد کرد. فولیک اسید: این ماده معدنی برای سلامت سلول‌های جدید بدنتان ضروری است. (چرا زنان فولیک اسید بیشتری نیاز دارند؟) مس: این ماده برای تولید سلول‌های قرمز خون و سیستم ایمنی بدنتان اهمیت فراوان دارد. فسفر: برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌هایتان مورد نیاز است. نیاسین: یکی از اعضای خانواده ویتامین B. است که غذا را به انرژی تبدیل می‌کند و برای سلامت اعصاب و سیستم گوارش نیز مهم است. (از معجزه ویتامین ب. تا نقش ویتامین د) منگنز: برای عملکرد طبیعی مغز و فعالیت سیستم عصبی در بدن لازم است.

کمک به کاهش وزن اگر بخواهیم با وجود ۱۸۰ تا ۲۱۰ کالری‌ای که کره بادام زمینی در هر وعده دارد، آن را غذایی رژیمی بنامیم شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما حقیقت این است که کره بادام زمینی واقعاً رژیمی است! کره بادام زمینی به علت داشتن ترکیبی از فیبر (۲ گرم در هر وعده) و پروتئین (۸ گرم در هر وعده) باعث می‌شود تا مدت طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید، در نتیجه کمتر غذا میل کنید. جالب‌تر از همه اینکه خوردن کره بادام زمینی باعث می‌شود تا اشتهای کاذبتان سرکوب شده و دیگر به صورت کنترل شده غذا میل کنید. (شگرد‌های کاهش وزن سریع که واقعا جواب می‌دهد!) سرشار از مواد مغذی یک قاشق کره بادام زمینی، به قدری سرشار از مواد معدنی و مغذی است که اگر برایتان محتویات داخل آن را بگوییم، شگفت‌زده خواهید شد که چگونه این همه ماده مفید داخل یک قاشق جا شده است!

داخل یک قاشق کره بادام زمینی حدود ۳ میلی‌گرم ویتامین E. که آنتی‌اکسیدانی قوی است، ۴۹ میلی‌گرم منیزیمِ استخوان‌ساز، ۲۰۸ میلی‌گرم پتاسیمِ دوست‌دار عضلات و ۰٫۱۷ میلی‌گرم ویتامین B۶ ارتقادهنده سیستم ایمنی وجود دارد. علاوه‌بر این‌ها تحقیقات نشان داده است که خوردنِ کره بادام زمینی، احتمال بروز سکته قلبی، دیابت و دیگر بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد. تحقیق دیگری که در مجله انجمن پزشکی آمریکا به چاپ رسید، نشان می‌دهد که مصرف حدوداً دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، ۵ روز در هفته، احتمال ابتلای فرد به دیابت را تا ۳۰ درصد کاهش خواهد داد. چربی خوب کره بادام زمینی برخلاف کره‌های دیگر که در وعده صبحانه میل می‌کنید، سرشار از چربی‌های تک سیر نشده، دوست‌دار قلب شما است.

در یک تحقیق افراد بالغی که چربی تک سیر نشده میل می‌کنند نسبت به افراد دیگری که چربی اشباع شده میل می‌کنند، دارای چربی شکمی بیشتری هستند. اگر شما هم به اسم کره بادام زمینی رژیمی پولتان را دور می‌ریزید، اشتباه می‌کنید، کالری موجود در کره بادام زمینی تفاوتی نمی‌کند و نیازی نیست به سراغ مدل رژیمی آن بروید! (هفت راه برای اینکه سیستم ایمنی بدن خود را بیمه کنید!) منبع غنی پروتئین هر ۱۰۰ گرم کره بادام زمینی حاوی حداقل ۲۵ تا ۳۰ گرم پروتئین است. علت نیاز زیاد بدن به پروتئین این است که پروتئینی که می‌خوریم تبدیل به آمینو اسید شده و صرف ترمیم سلول‌های بدنمان خواهد شد.

تنظیم قند خون کره بادام زمینی یکی از منابع فوق‌العاده منیزیم (۱۵۰ میلی‌گرم در هر ۱۰۰ گرم) است. این یعنی با خوردن ۱۰۰ گرم کره بادام زمینی حدوداً ۴۲ درصد از نیاز روزانه‌تان به منیزیم را برآورده خواهید کرد. منیزیم نقش مهمی در سلامت عضلات، استخوان‌ها و سیستم ایمنی بدنتان خواهد داشت. همچنین منیزیم باعث می‌شود تا میزان قند خون و فشار خونتان تنظیم شود، زیرا اگر پروتئین مورد نیاز روزانه‌تان تأمین شود، روزانه ۳۰۰ واکنش بیوشیمیایی مهم در بدنتان اتفاق خواهد افتاد که برایتان نقش نجات دهنده را خواهد داشت. کاهش احتمال ابتلا به سنگ کلیه سنگ کلیه یکی از بیماری‌هایی است که در کشور‌های توسعه‌یافته به وفور اتفاق می‌افتد و علت اصلی بروز آن، وزن بالا، رژیم غذایی نامناسب، دارو‌های کاهنده کلسترول خون و قرص‌های ضد بارداری است.

در مطالعه‌ای که برروی رابطه بین احتمال بروز سنگ کلیه و مصرف کره بادام زمینی انجام شد، نتایج نشان داد، زنانی که بیش از دو سال به صورت منظم کره بادام زمینی خورده بودند، در مقایسه با دیگر زنان، کمتر به بیماری سنگ کلیه گرفتار شده بودند. فواید کره بادام زمینی برای ورزشکاران ورزشکاران به‌خاطر انرژی‌زا بودن کره بادام زمینی و تأمین انرژی برای مدت طولانی علاقه بسیار زیادی به استفاده از این ماده خوشمزه دارند. فرقی نمی‌کند که ورزشکار حرفه‌ای باشید یا فقط آخر هفته تمرین کنید، در هر دو صورت، خوردن کره بادام زمینی باعث تسریع ریکاوری بعد از ورزش و بهبود عملکردتان خواهد شد. (این لیست خرید برای ورزشکاران حکم طلا را دارد!)

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : خواص کره بادام زمینی برای ورزشکاران ، خواص کره بادام زمینی ، فواید کره بادام زمینی برای ورزشکاران ،
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت