دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترطبیعت، حیوانات و محیط زیستفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



کاهش وزن با ورزش میسر نمیشود

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

ما فکر میکنیم برای لاغر شدن و کاهش وزن ، به باشگاه برویم و مدام و منظم ورزش کنیم تا سرانجام لاغر بشویم. خبر بد اینست که برای کاهش وزن ، ورزش کردن تنها و بدون رژیم لاغری به هیچ دردی نمیخورد
گزارش تخلف دوست داشتم ( 2 ) بنچاق !
نویسنده : saman63 شماره پست : 24076 تاریخ انتشار : 1397/08/30
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : ns6200 , yaser ,
ما فکر میکنیم برای لاغر شدن و کاهش وزن ، باید از اول سال ، اول ماه و یا از شنبه به باشکاه برویم و مدام و منظم ورزش کنیم تا سرانجام لاغر بشویم. خبر بد اینست که مقالات بسیاری در این مورد وجود دارد که برای کاهش وزن ، ورزش کردن تنها و بدون رژیم لاغری به هیچ دردی نمیخورد. دکتر کوین هال از موسسه ی ملی سلامت آمریکا مهمترین تحقیقات رو در مورد تاثیر ورزش در کاهش وزن انجام داده و باور دارد که ” باید ورزش را به گونه ای دیگر جلوه بدهیم ، نمیشود گفت ورزش فقط مختص کاهش وزن است. ورزش برای سلامتی مفید است و مثل سیگاه نکشیدن یکی از مهمترین اعمال برای افزایش سلامتی میباشد اما آن را به عنوان ابزاری برای کاهش وزن نمیشود در نظر گرفت ” ورزش باعث میشود که عمر طولانی تر و شادتر داشته باشیم اما راه مناسبی برای کاهش وزن نیست و دلیلش هم به چگونگی مصرف انرژی توسط بدن مربوط میشود ، شاید خودتان متوجه نشوید اما فعالیت های فیزیکی فقط بخش کوچکی از انرژی سوزی بدن را در برمیگیرد .


کالری سوزی توسط بدن به سه بخش تقسیم میشود

قسمت زیادی مقدار سوخت و ساز بدن در حالت راکد است ،یعنی انرژی ای که بدن برای فعالیت های پایه و زنده نگه داشتن شما صرف میکند. قسمت دوم که خیلی ناچیز هم هست ، انرژی غذایی ست ، یعنی انرژی که برای هضم غذا و ذخیره ی آن در بدن نیاز است . قسمت سوم ، انرژی صرف شده برای فعالیت های فیزیکی ست ، برای اکثر افراد فعالیت فیزیکی یعنی تمام فعالیت هایی که در طول روز انجام میدهند و فقط حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد از انرژی را مصرف میکنند.

بنابراین بیشتر انرژی که در طول روز مصرف میکنید صرف فعالیت های پایه ی بدن میشود که خیلی تحت کنترل نیست در حالی که ورود کالری به بدن بصورت کامل در اختیار شماست در حالیکه تنها ۳۰ درصد از کالری خروجی به اختیار شماست. تحقیقاتی نشان داده اگر فردی با ۹۰ کیلو وزن به مدت یکماه در ۴ روز از هفته روزی ۱ ساعت بدود ، حداکثر میتواند ۲ کیلو از وزنش را کم کند ، البته با در نظر گرفتن اینکه هیچ تغییر دیگری پیش نیاد ، که البته پیش خواهد آمد. محققین یافته اند که ما با افزایش ورزش روزانه تمامی رفتارها و فیزیولوژی بدن را تغییر میدهیم ، مثلا ورزش کردن باعث گرسنگی فرد میشود ، مطمئنم به چنین چیزی برخورده اید وقتی صبح به کلاس دوچرخه سواری رفته اید و وقتی که میخواهید صبحانه بخورید اینقدری گرسنه اید که مقدار صبحونه اتان را دوبرابر میکنید. همچنین مدارکی هست که نشان میدهد بعضی افراد بعد از ورزش کردن حسابی سرعت عملشان پایین میاد مثلا اگر صبح دویده باشید احتمالش کمتر است که سرکار از پله ها استفاده کنید و به احتمال قوی از آسانسور استفاده میکنید.به این رفتارها “رفتارهای جبرانی ” میگویند اینها روشهای مختلفی هستند که بصورت ناخودآگاه برای کاهش نتیجه ی ورزش انجام میدهیم.


تحقیقات علمی

محققین هم چنین پدیده ای تحت عنوان “جبران سوخت و ساز ” را کشف کرده اند به این معنی که هر چقدر فرد لاغرتر شود سوخت و ساز بدنش هم کاهش پیدا خواهد کرد ، بنابراین انرژی سوزانده شده در حالت راکد هم کاهش پیدا میکند. هنوز هم تحقیقات زیادی هست که باید انجام بشود اما یکی از تحقیقات سال ۲۰۱۲ نتیجه جالبی داره ، محققین به ساوانا (شهری در کشور تانزانیا) رفتند تا مقدار انرژی سوزی در گروهی از مردم بنام هادزا را بررسی کنند. این افراد فعالیت بسیار زیادی دارند اما از نظر سوزاندن کالری با مردم آمریکا و اروپا برابرند. یعنی انرژی که آنها صرف فعالیت های فیزیکی می کردند از قسمت دیگری کم میشود. حتما میپرسید پس چرا لاغر هستند؟ جواب اینست : بخاطر اینکه غذای کمی میخورند . ما میتوانیم کالری سوزونده شده بخاطر ورزش را به سادگی جایگزین کنیم مثلا نزدیک یک ساعت دویدن لازم است تا یک همبرگر و سیب زمینی سرخ شده را بسوزانیم ، باید نزدیک یک ساعت حرکات ممتد داشته باشید تا بتونید سه لیوان نوشیدنی که همراه با غذا خوردید رو بسوزانید ، نزدیک یک ساعت دوچرخه سواری سریع لازم است تا بشود دو عدد شیرینی را هضم کرد به همین دلیل باید به ورزش به چشم یک مکمل برای سلامتی در رژیم غذایی نگاه کرد.

نباید فعالیت بدنی کم را با خوردن زیاد کالری در یک سطح بدانیم ، افراد وضع کننده ی قانون های بهداشت همگانی باید بهبود دادن غذایی که میخوریم را در اولویت قرار بدهند تا مردم در انتخاب غذای سالم راهنمایی بشوند. کاهش وزن از طریق ورزش غیر ممکن نیست فقط خیلی خیلی دشوار است و باید بفهمیم که چطور عملی میشود . اگر به باشگاه بروید و بخواهید کالری اضافه را بسوزانید مدت خیلی زیادی طول خواهد کشید و باید تلاش خیلی زیادی انجام دهید که تمام این تلاش ها تنها با خوردن یک تکه پیتزا از بین خواهد رفت .این یک اندازه نسبی خیلی بزرگ است که متاسفانه هیچ کس به آن توجه لازم را ندارد.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : کاهش وزن با ورزش ، رژیم لاغری ، چاقی ، درمان چاقی
 برای کاهش وزن باید رژیم غذایی درست داشت و ورزش های متناسب با این موضوع انجام داد.
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت