دسته بندی محتوا

شناسایی سرطان سینه با یک آزمایش هورمونی
پست های بیشتر از دسته بهداشت و سلامت

خطر ابتلا به سرطان سینه با یک آزمایش هورمون ساده و از سال‌ها قبل، در دوران اوج قدرت باروری بانوان امکان پذیر شده است.
نویسنده : hoomanz شماره پست : 23487 تاریخ انتشار : 1397/07/06
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : reza2233 ,
کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند برخی از هورمون‌هایی که سبب افزایش قدرت باروری در زنان می‌شوند، ریسک ابتلا به سرطان سینه را در زنان افزایش می‌دهند.
هورمون (anti –Mullerian hormone) یا به اختصار AMH نشان دهنده میزان ذخیره‌های هورمونی در تخمدان بانوان است. پژوهش جدید به وسیله دانمشندان دانشگاه نیویورک (NYU) نشان می‌دهند، بالا بودن سطح هورمون AMH در بانوان خطر ابتلا به سرطان سینه را ۶۰ درصد افزایش می‌دهد.

بنا بر نتیجه‌های به دست آمده مبنی بر ارتباط سرطان سینه با بالا بودن سطح این هورمون، دانمشندان درنظر دارند شیوه‌های غربالگری جدیدی برای شناسایی سرطان سینه با اندازه گیری این هورمون ابداع کنند.به این ترتیب مدت‌ها پیش از شروع بیماری، گروه‌های پرخطر و با درصد ریسک بالای ابتلا به بیماری شناسایی شده و اقدام‌های پیشگیرانه مانند چک آپ‌های دوره ای، ماموگرافی، اصلاح خوراک و سبک زندگی در مورد آن ها صورت خواهد گرفت.

محققان این نتیجه‌ها را با بررسی نمونه خون حدود ۶۰۰۰ زن یائسه در آمریکا و کشور‌های اروپایی به دست آورده اند و نتایج این مطالعات را در مجله بین المللی سرطان منتشر کرده اند.محقق دانشگاه پزشکی نیویورک، خانم آن ژاکوته (Anne Zeleniuch-Jacquotte) می‌گوید: ارتباط موجود بین هورمون باروری و سرطان سینه، بسیار شگفت انگیز است. این دستاورد به دانشمندان امکان می‌دهد تا نشانگر‌های خطر ابتلا به سرطان را پیش از یائسگی دربانوان شناسایی کنند.اندازه گیری میزان هورمون AMH تنها با یک آزمایش ساده خون امکان پذیر است و می‌تواند یک Biomarker برای شناسایی خطر ابتلا به سرطان باشد.

کلمات کلیدی : آزمایش هورمونی ، سرطان سینه ، هورمون باروری ،