با برنج بیشتر چاق می‌شویم یا نان؟ | افزایش وزن , چاقی و رژیم غذایی ,کاهش وزن,

ورود به حساب کاربری دسترسی سریع

با برنج بیشتر چاق می‌شویم یا نان؟

چاقی با خوردن برنج بیشتر ایجاد می شود یا نان اضافه؟ این سوال همیشگی بانوان است که در ادامه به آن پاسخ داده ایم.
برنج باعث افزایش وزن می شود اما این به میزان مصرف روزانه شما بستگی دارد. همچنین نوع برنج مصرفی (فیبردار  و بدون فیبر) بر این افزایش وزن تاثیر خواهد داشت.


کالری و وزن

چیز عجیبی نیست! شما اگر بیشتر از مقدار کالری که در روز می سوزانید مصرف کنید چاق خواهید شد. طبق راهنمای سازمان غذا و داروی امریکا در سال ۲۰۱۰، جدای از میزان فعالیت، خانم ها روزانه ۱۸۰۰ تا ۲۴۰۰ و آقایان ۲۲۰۰ تا ۳۰۰۰ کالری باید دریافت کنند.میزان کمتری از کالری نیاز روزانه را دریافت نکنید چون بدن برای انجام فعالیت های روزانه به این مقدار انرژی نیاز دارد. برای اینکه تاثیر مصرف برنج بر اضافه وزن خود را کنترل کنید، میزان کالری دریافتی از برنج را محاسبه کنید و میزان مصرف برنج را با محاسبه کالری مصرفی روزانه متعادل کنید.


کالری در برنج

کالری دریافتی شما از برنج سفید و قهوه ای (سبوس دار) کمی تفاوت دارد. شما از یک فنجان برنج پخته سفید ۲۰۵ کالری و از همین میزان برنج قهوه ای ۲۱۶ کالری انرژی دریافت خواهید کرد. اگر مقدار برنج مصرفی خود را کمی کاهش دهید می توان گفت برنج ماده ای نیست که بتواند تمامی کالری مصرفی روزانه شما را به خود اختصاص دهد و شما را از هدفتان دور کند.


فیبر و وزن

وقتی وارد رژیم غذایی کاهش وزن می شوید متوجه خواهید شد که نوع کربوهیدرات هایی که مصرف می کنید متفاوت است. تحقیقات نشان داده است که افرادی که فیبر بیشتری مصرف می کنند در کنترل وزن خود موفق ترند.
غلات تصفیه شده مانند برنج سفید باعث بالارفتن میزان قند خون شده و شما زود به زود احساس گرسنگی خواهید کرد. همچنین خوردن فیبر بیشتر خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش خواهد داد


فیبر در برنج

برنج قهوه ای از جمله غلات کاملی است که فیبر طبیعی داخل خود دارد. هنگامی که دانه برنج برای تولید برنج سفید فرآوری می شود سبوس خود را از دست داده و دیگر یکی از غلات کامل محسوب نمی شود. سبوس و جوانه حاوی فیبر و بسیاری دیگر از مواد مغذی دیگر است.برنج سفید را می توان با ویتامین و مواد معدنی غنی کرد اما نمی توان به آن فیبر اضافه کرد. هر دو نوع برنج در یک فنجان ۴۵ گرم کربوهیدرات دارند اما برنج سفید فقط ۶ دهم گرم فیبر دارد در حالی که برنج قهوه ای دارای ۳ گرم و نیم فیبر در یک فنجان است.
    دوست داشتم ! ( 2 + ) گزارش تخلف این پست نویسنده : farid61 دسته بندی : بهداشت و سلامت
    سنگ کیسه صفرا چیست و چه زمانی نیاز به جراحی دارد؟ سنگ کیسه صفرا چیست و چه زمانی نیاز به جراحی دارد؟
    موهای خودرا زیاد و پرپشت نمائید موهای خودرا زیاد و پرپشت نمائید
    سه وسیله خانه که می‌توانند شما را بیمار کنند، اگر تمیز نشوند سه وسیله خانه که می‌توانند شما را بیمار کنند، اگر تمیز نشوند
    «آبدومینوپلاستی» چیست؟؟ «آبدومینوپلاستی» چیست؟؟
    پماد کلوتریمازول برای چیست؟ پماد کلوتریمازول برای چیست؟
    راه هایی برای داشتن ناخن های زیبا راه هایی برای داشتن ناخن های زیبا
    عوارض جراحی اسلیو معده عوارض جراحی اسلیو معده
    معجون زنجیل برای آب کردن چربی پهلو معجون زنجیل برای آب کردن چربی پهلو
    • چاقی مرحله ای است که در اثر آن، انرژی ذخیره ای در بدن پستانداران (از جمله انسان) که معمولاً به شکل بافت چربی است بسیار زیاد می شود، به طوری که منجر به خطرات زیادی برای سلامتی می گردد.



    برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


    نماد اعتماد ملی
    1